rower

Rower górski – czyli jaki?

Sezon rowerowy w pełni. Decydując się na wycieczkę samemu, z rodziną lub z przyjaciółmi warto mieć odpowiedni rower. Ścieżka rowerowa, las, kamienny, żwirowy teren – nigdy nie wiadomo dokąd jednoślad zaprowadzi. Aby być przygotowanym na każdą ewentualność i uwarunkowanie terenu, warto rozważyć rower inny niż szosowy czy miejski. Świetnym wyborem okazuje się rower MTB z ang. Mountain Terrain Bike – czyli górski. 

Charakterystyka rowerów górskich

Spośród swoich rowerowych braci, wyróżniają się one przede wszystkim bardziej wytrzymałą konstrukcją, czy amortyzatorami. Wynika to z tego, że ten typ jednośladu przeznaczony jest do jazdy w trudniejszym terenie; chociażby mocno wyboistym czy leśnym. Rowery MTB na greenbike.pl często charakteryzują się mniejszą ramą o około 1-2 cale, w porównaniu z pojazdami trekkingowymi. Dla zwiększenia przyczepności i trakcji, koła w tym typie bicyklu są zazwyczaj szersze i grubsze. Istotne jest również to, że decydując się na ten typ jednośladu, możemy dobrać rodzaj bieżnika do powierzchni po której będziemy się poruszać. Na terenie asfaltowym korzystniejszym wyborem będzie opcja z bieżnikiem gładkim, natomiast jeżdżąc po wybojach czy lesie, idealnie się sprawdzi opcja o bieżniku głębokim, bardziej nierównym.

rower mtb

Zalety i wady roweru MTB

Spośród wymienionych wyżej cech roweru MTB, można wywnioskować, że jest on idealnym wyborem do wszelkich wycieczek rowerowych. Jego funkcjonalność i kompleksowość spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających miłośników jednośladów. Produkt ten, jak każdy inny posiada jednak swoje wady. Najważniejszą z nich jest z pewnością większa waga, niż w przypadku klasycznej szosówki czy miejskiej damki. Decydując się na wybór tego rodzaju roweru, należy pamiętać, że w podstawowych opcjach cenowych, rama będzie dość masywna i ciężka. Szukając jednak produktu solidnego, z przeznaczeniem na lata, warto dopłacić więcej i  spytać sprzedawcę o rowery z ramą aluminiową. Z pewnością przełoży się to na komfort i frajdę z użytkowania. A to przecież w kolarstwie najważniejsze.